Hej sötnöt!
Tittar du ofta in här eller?

Jag är en vanlig Stockholms-tjej i mina bästa år som är jävligt rapp i munnen och har otroligt torr humor. Ja, och så är jag ett stort träningsfreak och är allmänt sockerberoende.

Vad skrivs det om här då? Ja, det är en bedömningsfråga. Kort och gott, letar ni efter en fisförnäm blogg så har ni helt klart knappat in fel address i sökmotorn. För här skrivs det inte för att tillfredställa andra. Nej, i den här bloggen kan du läsa om allt som försiggår i folks huvuden, men som uppenbarligen är alldeles för ofina för att människor faktiskt ska samla till sig en skopa med mod och faktiskt säga det högt.

Ska man sätta en etikett på det hela kan vi kalla den här bloggkarusellen för Det Osagda. Men oroa eder icke. Ingen fara, ingen fara. Jag är ju här för att göra det åt er hur som helst, charmknutte som jag är. Tycker jag det är smart? Mycket tveksamt. Tycker jag att någon behöver ta till sig jobbet och få ut tankarna ur folks huvuden och lägga korten på bordet? Det kan ni hoppa upp och klappa er på. Ni kan ju alltid ge det hela en chans och se om det här är något att ha. Annars är du varmt välkommen att gå in på facebook eller vad ni galna tonåringar gör nu för tiden.

Ni kan höra av er till mig genom min mail

[email protected].



*Alla filer från denna sida är personliga och kan polisanmälas vid kopiering*



"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra." //Nalle Puh



"Jag är beredd att medge att jag inte alltid har rätt, med jag har heller aldrig fel." //Samuel Goldwyn



"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig." //Mark Twain



"Dom vill ge oss en tredjedel av intäkterna, men vi sa att vi ska ha minst en fjärdedel." //Ingemar Johansson



"De flesta lögner om blondiner är falska"



"Var sjutton ligger det där Australien egentligen?" //Britney Spears



"Mina föräldrar har alltid varit där för mig. Enda sedan jag var ungefär sju." //David Beckham



"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant." //Göran Persson



"Vi ska inte gnälla över de höga skatterna, utan glädjas åt att de är lägre idag än de någonsin kommer att bli." //Erik Lundberg



"Att vara vacker är som att gå på tunn is. Det leder till stor osäkerhet." //Viveca Lindfors



"Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet är till helt enkelt för att levas." //Goethe



Lyckan är likt en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva." //William Shakespeare



Den unga söta blondinen blev irriterad när taxichauffören inte kunde växla hennes hundralapp och utbrast: Men, vad i allsin dar har du då växellådan till!?



"Kärleken och sorgen är tvillingsystrar." //Blacklock



"En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten." //Ludwig Erhard



"Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt." //Anatole France



"En riktig vän är en som träder in när övriga världen träder ut." //Walter Winchell



"Rökare är också människor, fast inte så länge." //Gertrud Wallin



"Jag har sex lås på min dörr, alla på en rad. När jag går ut låser jag vartannat lås, för när tjuven står där och dyrkar alla mina lås så kan jag vara säker på att han alltid låser tre utav dem." //Elayne Boosler



"Vi lever i en värld där saft innehåller konstgjorda smakämnen och möbelpolish innehåller riktig citron." //Okänd



"Förr tyckte jag att jag hade svårt att bestämma mig, men nu är jag inte så säker längre." //Woody Allen



"Jag ska ta mig levande ut härifrån om jag så dör på kuppen." //Homer Simpson



"Om du någonsin ser mig bli misshandlad av polisen, var snäll och lägg ner videokameran och kom och hjälp mig i stället." //Bobcat Goldthwait



"Varför kan inte bara araberna och judarna sätta sig ner och lösa det här som goda kristna?" //Arthur Balfour



"Avunden är den skugga som framgången kastar." //Robert Lembke



"Svaret på allt är kineserna." //Samhällskunskaps- lärare



"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h" //Thomas Treshold



"Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger." //Oscar Wilde



"Bry dig inte om vad kritikerna säger. Ingen har någonsin rest en staty till minne av en kritiker." //Jean Sibelius



"Om du vill lära känna vägen framför dig - fråga dem som går åt andra hållet!" //Kinesiskt ordspråk



"Jag glömmer aldrig ett ansikte, men i ert fall är jag villig att göra ett undantag." //Groucho Marx



"There comes a time in your life when you realize who matters, who never did, & who always will. So don't worry about the people from your past, because there's a reason why they didn't make it to your future."



"Truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for." //Bob Marley



"When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn’t understand the assignment. I told them they didn’t understand life." //John Lennon



Livsviktigt

Jag har fått tillbaka min uppsats. Ämnet var "livsviktigt", och även om den inte är så lång så tänkte jag att det kanske kunde gynna någon där hemma att få läsa. Vet att vissa också är intresserade om vad jag skriver, så jag tänkte att jag kunde slänga in den här i ett halvlångt inlägg. Självklart är inte uppsatsen felfri (om ni läser kommer ni förstå att ingenting heller är felfritt) som ni kanske också kan se på betyget, så ta detta INTE som en regelbok. Det här är vad man kallar "en knuff i ryggen". Ni kommer säkert också se att inlägget har en del gemensamt med ett flertal andra inlägg jag har gjort. Jag hoppas ni kan få nytta av det hela.

"Vad är viktigt för en människa? Ett förlag vill ge ut en bok där ungdomar och vuxna skriver om vad som är viktiga i livet. Skriv ditt kapitel om vad som är just viktigt för dig. Du får 2h 30min på dig. Tänk igenom anvisningarna." Bedömning: Linnea 9N1, VG

Livsviktigt
Lyssna till ordet lycka. Allt prat kring det gör det svårt att definiera. Dagens lycklig skulle kanske kunna identifieras med ett stort hus och en snabb bil, för det är vad världen har sett till att göra det till.

Vad är det viktigaste för en människa? Jag tror att vad de flesta skulle svara på den frågan är "att vara lycklig". Till detta medföljer självklart en hel del följdfrågor. Hur gör man för att bli lycklig, och gör jag vad som är optimalt bäst för mig? Hur lycklig är jag, och vad menar man egentligen med detta, att vara lycklig?

Precis som alla stora frågor finns det inte något enkelt svar på vad som kan räknas till lycka. Det finns ingen handbok över hur man gör för att bli det som kallas lycklig. Vissa kanske skulle säga att detta beror på att denna känsla varierar mycket från person till person. Jag skulle säga att det inte är ett tillräckligt utformat svar. Visst spelar personligheter in i den här frågan, men jag skulle vilja säga att vad som är viktigast här i livet inte är individanpassat.

Vad jag dock tror att alla individer har gemensamt är osäkerhet. Detta är fullt förståerligt, så människan och samhället sakta men säkert har börjat bygga upp tankar om perfektion och påhittet om lycka, två ord som blivit sammansvetsade och numera verkar sitta ihop.

Det tog mig 15 år innan det riktigt slog mig vad perfektion egentligen är. Ett av världens tomma ord som kastas ut likt fyrverkerier på nyårsafton. Ett begrepp utan mått, något som vi själva har skapat. Det bara finns där utan att en enda levande varelse kan sätta fingret på vad det är. Trots detta är det den så kallade "perfektionen" vi alla strävar efter. Ett perfekt liv, en perfekt kropp och ett perfekt leende. Utan det finns där ingen lycka.

Det vi egentligen gör med att försöka sträva efter och uppnå perfektion är att försöka hitta guld mellan tårna. För bara tanken på att vara något som faktiskt inte finns, är inget annan än absurd.

Vad måste man då göra för att bli lycklig? För det första måste man släppa tankarna om perfektion. Livet handlar om acceptans. Man måste kunna acceptera att det alltid finns någon som kastar bollen lite längre än vad man själv gör, vi måste acceptera att någon kan skriva lite rakare än vad vi själva kan. Man måste kunna acceptera sina dåliga sidor och sina misslyckanden. Man måste kunna acceptera andra. Viktigast av allt måste man kunna acceptera sig själv. Ingen är någon annan lik. Ingen föds med sämre kvalitéer än någon annan. Ingen är vad samhället skulle vilja kalla perfekt.

Enligt mig är det så enkelt att livet är vad vi gör det till. Lycka föds via attraktion. Tänker du lycka, får du lycka. Tänker du problem, får du problem. På det sätt kan vi bestämma hur vårt liv ska se ut. Vi skapar alla våra egna problem, och därför blir vi också skyldiga oss själva att försöka få fram ordentliga lösningar. Alla skapar vi vår egen lycka, och det är sedan vårt egna val om vi vill ta till vara på den lyckan.

Men detta vill jag inte säga att man ska ställa sig ensam mot världen. Tvärtemot, någon gång är det dags att droppa stoltheten och be om den hjälp man som människa behöver. Man får mer än gärna, och man kanske till och med borde försöka ta hjälp av andra. Man kan däremot inte ta för givet att något löser sig utan att man har haft ett finger i det hela.

Vad man helt enkelt måste göra är att leva livet efter sina egna förutsättningar, göra det bästa utav vad man har. Ge aldrig upp. Visa alla i din omgivning att du inte tänker vika dig. Var egoistisk. Ditt välmående är allt som spelar någon roll. Stå upp för dig själv. Våga säga vad du tycker. Gör inte någon plats för negativa tankar. Allt du vill ha finns inom räckhåll. Dina drömmar är dina egna, och med hjälp av dem kan du uppnå precis vad du vill. Tro på vad du känner. Tror inte du på dig själv kommer ingen annan heller att göra det. Du kan göra vad som helst, hur mycket som helst, bara genom att vilja det.

Kom ihåg att aldrig sluta kämpa för vad som gör dig lycklig. För ingenting på denna jord som är värt att behålla kommer enkelt. Det gäller att ta sin chans för att bli lycklig. Vad tänker du göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Min blogg är inte en reklampelare! Var trevlig! Lägg inte energi på försök till att få fler besökare till din egna hemsida. Dessa kommentarer kommer ignoreras totalt och är bara ett slöseri med både din och min tid. Personliga påhopp eller kommentarer som jag anser vara elaka och otrevliga kommer omedelbart tas bort och är därför helt onödiga. Konstruktiv kritik och förslag tas gärna emot.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0